sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Tarvekysely luotu Team Kestävälle!


Olemme nyt Team Keken kanssa kokoustaneet kaksi kertaa verkon kautta.

Ensimmäisessä kokouksessa sovimme työskentelytavoista ja alustavasta aikataulusta. Sovimme myös, että kirjoitamme tänne blogiin vuorotellen edistymisestämme. Päätimme lähettää sosiaalisen median tarvekyselyn kaikille osuuskunnan jäsenille ja laadimme kysymykset. Lisäksi ideoimme millaisia sosiaalisen median työkaluja meidän mielestämme Team Kestävän kannattaisi ottaa käyttöön, mutta päätimme edetä asiassa vasta kyselyn tulokset saatuamme. Toisessa kokouksessa hioimme kyselyn valmiiksi ja lähetimme sen. Lisäksi sovimme tilaajan kanssa pidettävästä ideariihestä.

Lopuksi vielä hieman teknistä tietoa kokouksien toteutuksesta ja käyttämistämme ohjelmista. Ensimmäisellä kerralla sovimme kokouksen ajankohdan ilmaisella Doodle-ajanvarausohjelmalla. Molemmilla kerroilla olemme "tavanneet" Skypessä ja hoitaneet äänen Skypen kautta, koska sillä tavoin se on parhaiten toiminut. Olemme kuitenkin varsinaisena kokouspaikkana käyttäneet connect pro:n harjoitushuonetta. Minä olen puheenjohtajan ominaisuudessa toiminut Hostina ja muut ovat olla Presentereitä. Olemme käyttäneet note-podeja pöytäkirjan pitämiseen ja työtuntien ylöskirjaamiseen. Share-podin avulla sekä minä että Miia olemme jakaneet näyttöämme tarvittaessa (mm. sähköpostien ja kyselyn laatiminen yhdessä). Muutkin saavat varmasti jakamista vielä kokeilla. Tarvekyselyn laadimme Google docsilla. Mitään suurempia ongelmia tekniikan kanssa ei ole ollut.

4 kommenttia:

  1. Muistakaa että kun lopetatte niin Host painaa (eli yksi henkilö) Meeting - Exit Adobe Connect. Näin huone on myös avoin seuraavia varten. Jos lopettaa painamalla End meeting se sulkee huoneen eikä kukaan muu pääses sisään jos ei Host ensin aukaisee huoneen. Liitin myös tästä Note lappu nyt huoneessa koska olin unohtanut viimeksi. T: Annika

    VastaaPoista
  2. Ok, hyvä tietää ja anteeksi, jos olin aiheuttanut haittaa muille ryhmille. Joskus siellä ei ollut vaihtoehtoa "exit" ja siksi ajattelin, että pakko kai se on lopettaa "end meetingin" kautta. Nyt kävin siellä katsomassa ja siellä oli molemmat vaihtoehdot, joten tuskin tästä on jatkossa ongelmia :)

    Sellainen tarkentava kysymys vielä, että voiko sinne nyt siis mennä koska tahansa joku guestiksi vaikkei siellä ole yhtään Hostia paikalla?

    VastaaPoista
  3. Joo voit mennä milloin vaan. Jos menet sisään Enter as a Guest niin saat presenteroikeus ja sillä et pysty niin paljon tekemään mutta voit esim. tuoda sisään ppt-esityksen ja sitä "näyttää".

    Jos tule sisään Host-tunnuksilla niin voit tehdä kaikkea mitä opettajat yleensä tekee, esim luoda uusia pohjia ja uusia "palikoita".

    Minä voin käyn välillä katsomassa jos joku palikka "hukkuu" ja voin nostaa uudestaan esille. Mutta Hostina voitte vapaasti luoda uusia palikoita - tämä on teidän huonetta.

    VastaaPoista
  4. Tosi hienoa, että olette saaneet hommat noin hyvin käyntiin. Tässä opintojaksossa ydin onkin juuri käyttöönotossa ja harjoitteolussa! Tekemisen kautta vähitellen synty oivalluksia mikä systeemi mihinkin tilanteeseen parhaiten sopii.

    VastaaPoista